Poradna

Odpovědi na nejčastější otázky.

Co musím udělat pro to, abyste mě převezli sanitním vozem?
Kontaktujte nás na bezplatné lince 800 500 999, případně na mobilním čísle 723 107 620. Pokud máte poruchu řeči či sluchu, napište nám na mobil SMS zprávu. Jestliže nemůžete volat, vyplňte objednávkový formulář nebo napište e-mail na donera@donera.cz.

Dispečerovi nahlaste potřebné údaje:

  • datum a čas převozu
  • jméno pacienta
  • adresu pacienta
  • cílové zdravotnické zařízení nebo adresu místa transportu
  • telefonní kontakt

Dispečerovi zároveň oznamte, pokud jste imobilní, budete mít doprovod nebo vlastní zdravotnické pomůcky.

Mohu si svobodně vybrat zdravotnickou dopravní službu?
Ano, ze zákona.
Budu něco doplácet?

Pokud máte vystavený Příkaz ke zdravotnímu transportu od lékaře, převezeme vás zdarma na účet zdravotní pojišťovny. Za přímou úhradu vás převezeme bez zdravotní indikace.

Pokud si vyžádáte péči ve vzdálenějším zdravotnickém zařízení, než jaké vám doporučil lékař, můžeme vás vyzvat k doplacení částky za převoz.

Jsem imobilní. Jak se do vozu dostanu?
Upozorněte na vaši imobilitu při objednávce. V sanitních vozech najdete křeslo i lehátka pro imobilní pacienty, takže vás můžeme vyzvednout až u lůžka. Sanitky jsme vybavili také schodolezem, díky kterému vás zdravotník přepraví i z vyšších pater. Z těžce dostupných míst vás transportujeme pomocí zádové desky SCOOP.

Transportujeme ležící pacienty do hmotnosti 250 kg a pacienty na křesle do 275 kg.

Jezdíte i odpoledne, večer, o víkendu, o svátcích, v noci?
Přijedeme pro vás 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, 365 dnů v roce.
Pomůžete mi se zavazadly?
Ano. Pomůžeme vám se zavazadly, kompenzačními pomůckami a podobně.
Doprovodíte mě až na ambulanci?
Doprovodíme vás vždy na místo, případně vás předáme zdravotnickému personálu na ambulanci či v nemocnici.
Má pacient nárok na doprovod?
Pacient má nárok na doprovod, pokud se o sebe nemůže postarat, je imobilní nebo je držitelem průkazu ZTP-P. Stejně tak má nárok na doprovod pacient, který je mobilní, ale nemůže zdravotníkům předat informace o svém stavu.
Můžu si s sebou vzít vlastní invalidní vozík?
Z prostorových a bezpečnostních důvodů to nedoporučujeme. Naše sanitní vozy jsou vybaveny pojízdným křeslem i nájezdovou rampou. Pokud máte speciálně upravené křeslo, bez kterého se nedokážete pohybovat, vezmeme vám jej s sebou.

Na vlastní invalidní vozík upozorněte při objednávce služeb.

Přepravujete i děti?
Ano. Na přepravu dítěte musíte upozornit při objednání převozu, abychom vyslali vůz s dětskou autosedačkou nebo zádržným systémem pro ležící dětské pacienty. K objednávce přidejte i věk a váhu dítěte.
Jak se dostanu zpátky domů?
Přepravíme vás také zpět domů. Vrátíme se pro vás podle domluveného času, případně na telefonické zavolání. Zavolat na dispečink můžete sami, nebo poproste zdravotnický personál. Zdravotnické zařízení na tuto možnost vždy upozorňujeme při vašem předání.
Kdy se mám objednat?
Jakmile znáte termín a hodinu převozu. Čím dříve dopředu se objednáte, tím větší budete mít výběr pro čas převozu.

Objednat se můžete i v den převozu. Snažíme se pacientům vyhovět do 30 minut od zavolání. Ovšem je potřeba brát ohled na ostatní pacienty a počítat s přihlédnutím k akutnosti vašeho stavu.

Jak dlouho na vás budu čekat? Můžeme se domluvit na přesném čase?
Snažíme se přistupovat k pacientům individuálně a splnit jakékoli časové požadavky. Čím dříve se objednáte, tím spíše si budete moci zamluvit konkrétní čas převozu. Pokud zavoláte v den převozu, snažíme se u vás být do 30 minut.

Nenašli jste odpověď na tu vaši?